Friday, May 22, 2009

Living the Sweet Life in Paris: David & David


I just realized how much David Tanis and David Lebovitz have in common. Both are gay men who worked at Chez Panisse, moved to Paris, dislike Beaujolais Nouveau, and have written cookbooks. They're also friends. But I think the similarities end there. 

Tanis says things like, "I'm not much for rich, gooey cakes. . ." and "I scoff at the early asparagus that arrives around Valentine's Day. . ." and "You are probably not surprised to learn that I am not a fan of fusion. They can keep their wasabi aioli, thank you very much. . . ."

Lebovitz says things like, "You can't miss with a crisp disk of meringue topped with a scoop of coffee ice cream, warm chocolate sauce, and candied nuts. . ." and "How can you not love mole?" and "I always find myself eating more than one would think prudent. . ." He has invented recipes for Altoid brownies, and (fusion) green tea madeleines.

I have to make Altoid brownies.

8 comments:

  1. Altoid brownies not too appetizing, but I am curiously interested in trying one.

    ReplyDelete
  2. شركة نقل اثاث بالخبر
    هل تبحث عن شركة رائدة مختصة في نقل الأثاث بالخبر مع ضمان الجودة والإحترافية في اداء العمل بشكل جاهز ومتكامل فأليك شركة نقل اثاث بالخبر تتميز بنقل الأثاث والعفش بجميع إنواعه وإحجامه المختلفة وتصله إلى المكان المرغوب به إلى العميل كما إنها تسلمك العفش الخاص بك سليمًا من أي ضرر أو تلف نتيجة إلى الخبرة الواسعة في مجال العمل الخاص بنقل العفش والأثاث .
    شركة نقل اثاث بالخبر
    تمتلك شركة تخزين اثاث بالخبر أسطول كبير متخصص في أعمال النقل والتخزين الخاصة للعفش والأثاث بجميع إنحاء الخبر كما إنها تمتلك الخبرة في طرق نقل العفش بطريقة إحترافية متكاملة مع مراعاة الحرص والدقة في النقل بالإضافة إلى الحفاظ عليه من الخدش أو الكسر .
    كما أن شركة نقل عفش بالخبر تتميز بالخبرة الواسعة على مدار السنوات في عمل نقل وتخزين العفش وتعتمد على أفضل العمالة المدربة والنجارين والفنيين المختصين في نقل العفش وتركيبة وفك العفش أثناء عملية النقل وتستخدم أقوى أنواع سيارات النقل المستوردة من الخارج والمجهزة على أعلى المستويات للحفاظ على العفش بالإضافة إلى إنها تقوم على تغليف ورص العفش بطريقة سليمة حتى تحافظ عليه .
    لها القدرة على أداء العمل بدقة وتميز مع الضمان الشامل للعميل حتى تتم نجاح المهمة بكل دقة وتميز وكل ذلك باقل الأسعار الممكنة والمتاحة لكافة العملاء من أجل راحتهم .
    لمزيد من خدماتنا
    شركة نقل اثاث بالمدينة المنورة

    ReplyDelete
  3. افضل مؤسسة بخ مبيدات بالعاصمة السعودية تعتبر شركتنا من أشهر المؤسسات التي تجيد التداول مع جميع أشكال الحشرات حيث تستخدم أفضل أدوات بخ بالعاصمة السعودية والتي يمكنها الوصول إلى أضيق الأماكن التي يصعب الوصول إليها وهذا بهدف مكافحة الحشرات على نحو ختاميشركة مكافحة النمل الابيض بحائل
    شركة مكافحة حشرات بحائل
    شركة رش مبيدات بحائل
    افضل شركة رش مبيدات

    ReplyDelete
  4. https://el-harmeen.com/%d8%b4%d8%b1%d9%83%d8%a9-%d8%b9%d8%b2%d9%84-%d9%81%d9%88%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%af%d9%85%d8%a7%d9%85/

    ReplyDelete

  5. أبرز خدمات مؤسسة الحرمــين للمقاولات العامة بالدمام والرياض

    شركه عزل فوم بالدمام

    ReplyDelete
  6. We offer personal Business loans services around the world. We strive to provide high quality service and high customer satisfaction, while possible financial services. We pride ourselves on our commitment to our customers; We can give you personal loans, auto loans, business / investment loans, short term loans. You can contact us for an affordable loan now at 2% interest rate. Contact us now via E-mail: abdullahibrahimlender@gmail.com
    WhatsApp Number +918929490461
    Mr Abdullah Ibrahim

    ReplyDelete